Facebook

Przedmioty zawodowe

TEORETYCZNE

Czytaj więcej

Przedmioty zawodowe

PRAKTYCZNE

Czytaj więcej

Przedmioty ogólnomedyczne

PRAKTYCZNE I TEORETYCZNE

Czytaj więcej

Program szkolenia PAO OSTEON obejmuje przedmioty ogólnomedyczne (praktyczne i teoretyczne) :

  • Fizjologia
  • Semiologia ogólna i ginekologiczna
  • Reanimacja
  • Semiologia układu ruchu
  • Ortopedia i traumatologia
  • Radiologia
  • Neurologia
  • Neurochirurgia
  • Farmakologia
  • Reumatologia
  • Endokrynologia
  • Pneumonologia
  • Pediatria

Dlaczego aż tak rozbudowany blok przedmiotów ogólnomedycznych?

Przedmioty ogólnomedyczne stanowią ważny element wykształcenia współczesnego ospeopaty. Ambicją naszego zawodu jest zakwalifikowanie go do grupy zawodów medycznych a nie paramedycznych. Taki status mają osteopaci np. w Szwajcarii. My chcielibyśmy, aby i w Polsce osteopaci mogli szczycić się praktykowaniem wolnego zawodu a zatem zawodu medycznego pierwszego kontaktu.

Za ambicjami musi iść odpowiednie wykształcenie. W naszej szkole przedmioty medyczne nauczane są w taki sposób, aby w możliwie krótkim czasie przekazać wystarczającą wiedzę do prowadzenia samodzielnego prowadzenia pacjenta w sposób bezpieczny dla pacjenta i osteopaty. Sposób nauczania tych przedmiotów jest wynikiem wieloletniej wymiany doświadczeń między osteopatami a  lekarzami współpracującymi z PAO OSTEON. Jest wyjątkowy  i łatwo przyswajalny, gdyż oparty na praktycznym zastosowaniu wiedzy medycznej. 

Osteopata to nie tylko terapeuta manualny. Osteopata to ekspert w swojej dziedzinie a więc specjalista, który będzie mógł odpowiednio pokierować leczeniem pacjenta nawet w przypadkach medycznie trudnych.

Wiele schorzeń narządów wewnętrznych może powodować dolegliwości sugerujące zaburzenia w obrębie układu ruchu. Podczas zajęć z zakresu fizjologii i semiologii przyszli osteopaci uczą się ogólnego badania pacjenta, a także interpretacji dostrzeżonych nieprawidłowości. Uzyskana wiedza i umiejętności pozwalają im na kwalifikację chorego do terapii i uniknięcie leczenia chorych wymagających dalszej diagnostyki lub leczenia specjalistycznego.

Osteopata powinien także umieć rozpoznawać stany ostre i udzielić pomocy pacjentowi w stanie bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia, czego uczy się podczas prowadzonych zajęć z resuscytacji krążeniowo-oddechowej z użyciem fantomu.

Na zajęciach z semiologii układu ruchu studenci osteopatii omawiają konkretne przypadki kliniczne spotykane w praktyce gabinetu osteopatycznego. Poznają testy kliniczne, zasady różnicowania podobnych symptomów różnych jednostek chorobowych oraz postępowanie medyczne według aktualnych algorytmów. W przyszłości jako osteopaci będą mogli bezpiecznie roztaczać opiekę nad pacjentami bez ryzyka przekraczania swoich kompetencji.
Na zajęciach z traumatologii poruszane są najważniejsze zagadnienia rozpoznawania i leczenia urazów ze szczególnym uwzględnieniem ich późnych następstw, co w praktyce osteopaty ma zasadnicze znaczenie. Studenci poznają również zasady postępowania w przypadkach nagłych oraz nowoczesne formy leczenia urazów stosowane we współczesnej traumatologii. 

Dzięki zajęciom z radiologii przyszły osteopata jest w stanie precyzyjnie analizować zdjęcia radiologiczne dot. szerokiej gamy schorzeń i urazów, a w konsekwencji udzielić fachowej pomocy swoim pacjentom.

Wielokrotnie już udowodniono, że szeroko pojęta neurologia stanowi uniwersalny „klucz”, który otwiera różne ,,zamki” w ustroju człowieka. Twórcy osteopatii intuicyjnie korzystali z tego instrumentu i potrafili genialnie używać go w różnych sytuacjach patologicznych. Zarówno w zakresie szeroko pojętego układu ruchu, jak i prawidłowego funkcjonowania narządów wewnętrznych (techniki wisceralne). Dzięki znajomości neurologii współczesny osteopata z jednej strony bardziej świadomie pomaga naturze w naprawie uszkodzonych struktur i poprawie zaburzonych funkcji, a po wtóre wie, kiedy niezbędna jest interwencja chirurgiczna, i którzy pacjenci kwalifikują się do pilnego leczenia operacyjnego, ponieważ jego odroczenie zagraża ich zdrowiu lub życiu. Stąd tak duża rola przywiązywana w PAO OSTEON do zajęć z neurologii.

Celem zajęć z zakresu farmakologii jest poznanie mechanizmu działań leków, ich zastosowania, dawkowania, działań niepożądanych, przeciwskazań i interakcji. To wiedza niezbędna dla każdego osteopaty. Bogatszy o wiedzę z zakresu działania leków, jest w stanie odpowiednio zdiagnozować pacjenta i wykluczyć pewne objawy będące wynikiem długotrwałego leczenia farmakologicznego.

W końcu blok zajęć z pediatrii przybliża przyszłym osteopatom specyfikę pracy z najmłodszymi pacjentami. Podczas wykładów z pediatrii studenci uczą się zasad funkcjonowania organizmu dziecka, co pomaga im dostosować odpowiednią technikę i terapię do danej dolegliwości, z którą zgłasza się do osteopaty mały pacjent.

Na zajęciach z neurochirurgii osteopaci poznają specyfikę pracy neurochirurgów, stosowane metody, techniki, użyte materiały. Poznają ograniczenia pracy neurochirurgów oraz wskazania do interwencji chirurgicznej.

Reumatologia wydaje się być przedmiotem medycznym w sposób naturalny interesujący osteopatów. Tutaj przyszli osteopaci zapoznają się ze specyfiką tej specjalizacji, aby odpowiednio diagnozować pacjentów i pracować w sposób bezpieczny.

Nauczanie przedmiotów medycznych kształtuje refleksję słuchaczy i uczy samodzielnego myślenia medycznego

.

POLSKA AKADEMIA OSTEOPATII OSTEON posiada akredytacje na prowadzenie szkoleń

http://osteopatia.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/akredytacje.akredytacje1gk-is-123.jpglink
http://osteopatia.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/akredytacje.akredytacje2gk-is-123.jpglink
http://osteopatia.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/akredytacje.akredytacje3gk-is-123.jpglink
«
»
Loading…

Partnerzy

Joomla Templates by Joomla51.com